+385 01 4650 289
info@sesiri-skrgatic.hr
Shopping Cart 0 items - 0,00 Kn 0
0 items in cart

Nostalgični obrti koji čuvaju prepoznatljiv dašak hrvatske tradicije i u 21. su se stoljeću pokazali kao dobar poslovni smjer. Ručno izrađeni šeširi, baš kao što se to radilo prije više od stotinu godina, romantični šestinski kišobrani i kabanica s prepoznatljivim šestinskim motivima te drvene igračke, među kojima su i primjerci kakvima su se igrale naši bake i djedovi, sve se to izrađuje u malim, obiteljskim radionicama širom Hrvatske.

– Tehnika izrade šešira koju koristim ista je kao i prije stotinjak godina. Sve se radi ručno pomoću alata i drvenih kalupa, tako da se današnji šešir nije mnogo promijenio u odnosu na šešire koji su se radili nekad, osim možda ukrasa, fazona i ponekih detalja koji se traže u određenoj sezoni – kaže Darko Škrgatić koji kao šesta generacija nastavlja 144 godine dugu obiteljsku tradiciju proizvodnje i prodaje šešira utemeljenu davne 1870.

U zlatnim godinama, prije Drugoga svjetskog rata, klobučarsko-kitničarska radionica i tvornica šešira zapošljavala je čak 60 radnika i šest trgovačkih putnika, a danas čitav posao vodi Darko kao jedini zaposlenik.

Rukama vrijedno izrađuje šešire od filca (zečje dlake ili vune), ženske tokice, muške klasične i francuske kape te kape primorke od vunenog štofa, a za ljetnu sezonu šešire od 100 posto pšenične slame. Jedini “pomoćnici” u poslu su mu internetska stranica i Facebook preko kojih je poboljšao plasman proizvoda.

– Među kupcima su i brojni turisti i naši ljudi koji žive u inozemstvu te se moji šeširi i kape nose u Njemačkoj, SAD-u, Kanadi, Australiji i Novom Zelandu. No najpoznatija glava koja nosi šešir iz moje radionice je Hugh Laurie, poznati dr. House, za kojeg sam po narudžbi izradio slavonski šešir s blues elementima kojim je oduševljen – kaže Škrgatić. Trenutačni planovi su mu povećati prodaju 5-15 posto na godinu te proširiti proizvodni pogon i zaposliti još radnika, nakon čega bi, kaže, mogao razmišljati i o plasmanu svojih unikatnih šešira na inozemno tržište.

 

Izvor: portal 24 sata

ADD COMMENTS